Colaborarea jucatorilor din industrie este vitala pentru succesul vehiculelor electrice, potrivit unui sondaj PwC

Politicile de reglementare si pretul in crestere al combustibililor vor stimula cresterea segmentului de vehicule electrice

Colaborarea jucatorilor din industrie va fi esentiala pentru introducerea pe piata a unor alternative la vehiculele pe baza de carburanti, potrivit celui mai recent raport Charging Forward: Electric Vehicle Survey.  In timp ce producatorii auto continua sa introduca vehicule electrice pe piata, guvernele, autoritatile locale si societatile de utilitati, se afla in postura de a construi infrastructura necesara pentru a sustine aceste vehicule si a permite dezvoltarea consumului de masa.

PwC a intervivat peste 200 de directori executivi ce provin din numeroase industrii, inclusiv industria auto, sectorul tehnologic, sectorul utilitatilor, energetic si guvernamental. Aproximativ o treime (33.8%) dintre respondenti a considerat ca primul obstacol ce impiedica  dezvoltarea pe scara larga a vehiculelor electrice este lipsa de investitii in modernizarea retelei electrice. In plus, pentru 31.1% dintre cei intervievati,  lipsa de capacitate energetica din timpul orelor de varf este de asemenea ingrijoratoare.

Desi este incontestabil faptul ca este nevoie de colaborarea intre toate partile relevante precum institutiile guvernamentale, societatile de utilitati, autoritatile locale, si sectorul privat in dezvoltarea unei infrastructuri sustenabile pentru vehiculele electrice (35% dintre respondenti considerand ca povara financiara ar trebui impartita intre toti acesti actori), agentiile guvernamentale vor avea rolul principal in crearea unui sistem amplu de subventii pentru ceilalti participanti. De fapt, acest sistem a fost deja pus in practica de guverne, care au oferit miliarde de dolari sub forma de imprumuturi, granturi si reduceri, prin diverse programe de stimulare.

“Finantarea dezvoltarii unei infrastructuri moderne ce poate sprijini vehiculele electrice ramane un obiect de dezacord intre participantii din industrie ”, a declarat Ionut Simion, Partener, Consultanta Fiscala, Liderul Grupului de Servicii pentru Industria Auto, PwC Romania.

Companiile continua efortul de a obtine un echilibru intre investitiile pentru dezvoltarea unor tehnologii inovative si transferul costurilor catre consumator. In plus, aducerea la acelasi nivel a costurilor unui vehicul cu motor electric comparativ cu cel al unui motor cu combustie interna ramane o provocare majora in adoptarea pe scara larga a vehiculelor electrice. Aproape jumatate dintre respondenti  (46%), au indicat reducerea de costuri pe termen lung drept principalul motiv pentru care consumatorii ar fi dispusi sa plateasca un pret mai mare pentru un vehicul electric.

“Pe masura ce producatorii auto imbunatatesc eficienta consumului de carburant a vehiculelor cu combustie interna pentru a respecta standardele de poluare din anii urmatori, consumatorii reevalueaza suma suplimentara necesara pentru un vehicul electric. Totusi, in conditiile in care pretul la carburanti se va majora, cel mai probabil, cererea pentru vehicule electrice sau hibrid va creste in viitorul apropiat. In Romania, atat interesul manifestat de cei doi mari producatori auto prezenti pe plan local, cat si recent-anuntata schema de subventionare de catre stat a achizitiei automobilelor electrice sau hibride, arata potentialul de dezvoltare pe care il are acest segment al pietei auto pe viitor”, a adaugat Simion.

Aproape 68.8% dintre respondenti considera ca vehiculele hibrid si cele hibrid care pot fi alimentate electric sunt, per ansamblu, cele mai atragatoare pentru consumatori.

Raportul Autofacts prognozeaza ca productia de vehicule electrice si hibrid va atinge aproximativ noua milioane de unitati pana in anul 2020, reprezentand aproape 9% din cota de piata globala. Din aceasta, aproximativ o treime, sau trei milioane de unitati, vor fi vehicule ce pot fi conectate la reteaua electrica sau vehicule electrice simple. Cresteri semnificative de volum sunt asteptate in perioada 2017-2020, pe masura ce sistemele si tehnologiile suport de generatie doi si trei pentru vehiculele electrice sunt retrase.

Pentru mai multe informatii despre capabilitatile de sustenabilitate PwC si pentru a descarca raportul PwC Charging Forward: Electric Vehicle Survey va rugam accesati: www.pwc.com/auto

Metodologia de cercetare a PwC pentru studiul Charging Forward: Electric vehicle survey

Pentru raportul Charging Forward: Electric Vehicle Survey, PwC a chestionat peste 200 de directori executivi, din 10 tari, din industria auto, societati de utilitati, sectorul tehnologic, guvernamental, financiar, al educatiei si altele.  Concluziile principale au fost incluse in raport, alaturi de punctul de vedere al PwC asupra situatiei actuale si viitorului vehiculelor electrice.

Despre Grupul de servicii PwC in sectorul industriei auto 

Activitatea globala a PwC  in industria auto beneficiaza de experienta considerabila in industrie a consultantilor sai pentru a ajuta companiile sa-si rezolve problemele complexe cu eficienta si calitate. Unul dintre avantajele competitive cheie ale activitatii PwC in industria auto la nivel global, este constituit de existenta Autofacts ®, o echipa dedicata de specialisti in industria auto, ce analizeaza permanente tendintele din sector. Grupul Autofacts ofera echipei noastre din intreaga lume formata din peste 4,600 de profesionisti in industria auto si clientilor nostri date si analize pentru a evalua implicatiile, a face recomandari, si pentru a sprijini deciziile necesare pentru a concura intr-o piata globala.

Despre Autofacts ®

Autofacts, serviciul PwC de prognoza in industria auto, reprezinta un furnizor de analiza pentru pieta auto,  pentru dezvoltarea de strategii, si ofera informatii competitive producatorilor auto de varf, furnizorilor din industria auto si organizatiilor de suport. Serviciile Autofacts sunt disponibile la cerere, si pot fi achizitionate fie o data pe an fie printr-un sistem de abonare ce permite accesul on-line  la portalul Autofacts, unde este gazduita o solutie proprie de cercetare a datelor. Pentru mai multe informatii referitoare la Autofacts, va rugam sa vizitati www.autofacts.com.

Despre Solutiile PwC pentru Dezvoltarea Economica Durabila

Solutiile sustenabile pentru mediul de afaceri ale PwC ofera strategii practice pentru a ajuta companiile sa abordeze probleme strategice, de conformare cu cadrul de reglementare, operationale, precum si probleme referitoare la sustenabilitatea financiara. Reteaua noastra globala de firme are 700 de specialisti in asigurari, consultanta si taxe, care sunt dedicati furnizarii de consultanta de afaceri in domeniul sustenabilitatii si al schimbarii climatice.  Prin cunoasterea in detaliu a industriei, ne ajutam clientii sa atinga obiectivele de sustenabilitate, sa beneficieze de pe urma solutiilor eficiente, sa diminueze riscurile, si sa gaseasca solutii ce pot conduce la profitabilitate pe termen lung, spre beneficiul intregii organizatii. Pentru mai multe informatii, vizitati www.pwc.com/us/sustainability.

 Despre PwC:

 PwC (www.pwc.com/ro) ofera servicii de audit financiar, consultanta fiscala si consultanta pentru afaceri, specializate pe diferite sectoare pentru a contribui la crearea unui mediu de afaceri favorabil si a genera un plus de valoare pentru clientii sai si pentru toti factorii implicati. Cei peste 161,000 de angajati ai firmei din 154 de tari isi valorifica gandirea, experienta si expertiza pentru a oferi perspective noi si solutii practice pietei.

 „PwC” semnifica reteaua de firme membre ale PricewaterhouseCoopers International Limited (PwCIL). Fiecare dintre acestea este persoana juridica cu statut independent si nu actioneaza ca agent al PwCIL sau a oricarei alte firme membre. PwCIL nu furnizeaza niciun fel de servicii clientilor. PwCIL nu este reponsabila pentru actele sau omisiunile niciunei alte firme membre si nici nu-si poate exercita controlul sau judecata profesionala pentru a le obliga in niciun fel. Nicio firma membra nu este responsabila sau raspunzatoare pentru actele sau omisiunile niciunei alte firme membre, nici nu poate sa-si exercite controlul asupra altei firme, sau sa oblige alta firma sau PwCIL in vreun fel.

Articole din aceeasi categorie:

  1. Agenda digitala: potrivit unui sondaj, copiii încep sa utilizeze retelele sociale de la varste tot mai fragede si multi dintre ei ignora riscurile fundamentale legate de protectia vietii private
  2. Studiu KPMG: Combustibilul alternativ, specializarea vehiculelor si supra-productia contureaza o noua foaie de parcurs pentru industria auto
  3. Comisia Europeana a autorizat schema de ajutor de stat pentru sprijinirea investitiilor in retelele de transport al energiei electrice si gazelor naturale